FAQ


Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Lampenmaster verzendt alle artikelen met GLS. Je kunt ervoor kiezen om je lampen te laten bezorgen bij een pakketwinkel of bij je thuis. Je bestelling wordt normaal gesproken binnen 1-3 werkdagen geleverd. Vaak worden de goederen nog dezelfde dag verzonden.
Welke bezorgopties heb ik?
Lampenmaster verzendt alle artikelen met GLS. Alle aankopen worden gratis geleverd bij een GLS voor alle aankopen boven €99.
Hoe lang duurt de levering?
De levertijd bij Lampenmaster is maximaal 8 werkdagen, hoewel het bij speciale lampen tot 3 weken kan duren voordat ze geleverd worden.
Kan mijn bestelling op een ander adres dan het factuuradres worden afgeleverd?
Ja. Vul gewoon een voorkeursafleveradres in tijdens je bestelling.
Kan ik het afleveradres wijzigen?
Je kunt je afleveradres wijzigen via de link die je van ons hebt ontvangen bij je besteloverzicht. Als je pakket gefactureerd is, is het niet mogelijk om het afleveradres te wijzigen.
Wat gebeurt er als de zending zoekraakt tijdens de levering?
Als je je pakket 10 werkdagen nadat je de verzendbevestiging hebt ontvangen nog niet hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij kunnen controleren waar het pakket is en, in sommige gevallen, het pakket volgen.
Schrijf een e-mail naar info@lampenmaster.nl of bel ons op 085 208 2043.
Waarom heb ik geen orderbevestiging ontvangen?
Als je geen orderbevestiging per e-mail hebt ontvangen, is het mogelijk dat je e-mailadres verkeerd is ingevoerd. Bel of schrijf naar de klantenservice op info@lampenmaster.nl die je e-mailadres snel kan corrigeren.
Hoe kan ik winkelen?
Als je je item hebt gevonden:
- Voeg het artikel toe aan je winkelmandje door op “Toevoegen aan winkelmandje” te klikken. Er verschijnt nu een rode balk bovenaan de pagina met de tekst “Het artikel is toegevoegd aan je winkelmandje. Ga naar het winkelmandje.” Klik op “Naar mandje” om de aankoop af te ronden.
- Hier kunt u 2 opties kiezen: “Om te bestellen” of ‘Meer kopen’. Hier kun je ook je kortingscode invoeren als je die hebt ontvangen.
- Druk op “Bestellen” om de aankoop te voltooien. Voer vervolgens je persoonlijke gegevens in en je kunt ook inloggen als gebruiker als je die hebt aangemaakt. Druk op “Doorgaan”.
- U kunt vervolgens uw gegevens bewerken of een ander afleveradres kiezen. Druk vervolgens op “Doorgaan”.
U komt dan bij de verzendafdeling, waar u opnieuw uw gegevens kunt wijzigen en kunt kiezen of uw gratis bezorging met GLS wordt uitgevoerd. Druk vervolgens op “Doorgaan”. - U gaat nu naar de betaling, waar u moet kiezen welke betaalkaart u wilt gebruiken. Je moet ook je aankoop goedkeuren en onze algemene voorwaarden accepteren. Je kunt de algemene voorwaarden lezen door op de rode link net boven het selectievakje te klikken. Druk vervolgens op “Goedkeuren”.
- U moet nu uw kaartgegevens invoeren. Druk vervolgens op “Betaling voltooien”.
Als je je item niet hebt gevonden:
Je kunt op verschillende manieren naar items zoeken.
Aan de rechterkant van het scherm staat het zoekvak waar je je zoekterm kunt invoeren.
Je kunt naar een specifieke lamp zoeken door bijvoorbeeld “AJ wandlamp”, “PH hanglamp” of iets dergelijks in te typen.
Je kunt ook naar lampen zoeken in het menu aan de linkerkant, klik op hanglamp als je een hanglamp zoekt.
Al onze hangers verschijnen hier. Daarna kunt u de selectie minimaliseren door een leverancier te kiezen.
Als je de lamp hebt gevonden die je wilt, voltooi dan de betaling zoals hierboven bij stap 1.
Hoe voeg ik een kortingscode toe?
- Voeg uw artikelen toe aan het winkelmandje
- Ga naar het winkelmandje
- bij stap 1 vind je de plek waar je je kortingscode/cadeaukaart kunt invoeren
- Druk op “Bijwerken” om de kortingscode in te laten gaan
Je kunt in de onderstaande video zien hoe je dit doet
Kan ik per e-mail of fax bestellen?
Nee, dat doen we niet. Om veiligheidsredenen accepteren we geen bestellingen per e-mail of fax. Je kunt de klantenservice bellen op 085 208 2043 om door de webshop geleid te worden en je te helpen artikelen aan het winkelmandje toe te voegen, maar je moet wel actief deelnemen aan het koopproces.
Wanneer ik een artikel heb gekocht, wanneer wordt het bedrag dan van mijn bankrekening afgeschreven?
Pas wanneer de goederen worden verzonden, wordt het bedrag van je bankrekening afgeschreven.
Hoe kan ik betalen?
Betalen voor bestelde goederen kan online met Visa & Mastercard. Je kunt alle kosten zien in de stap voordat je je bestelling autoriseert.
Kan ik betalen nadat de goederen bij mij zijn afgeleverd?
Antwoord. Je moet betaalkaartgegevens invoeren om je aankoop in de webshop van Lampenmaster te voltooien. We schrijven het bedrag echter pas van je bankrekening af als de goederen vanuit ons magazijn worden verzonden.
Is het veilig om online te betalen met betaalkaarten?
Lampenmaster maakt gebruik van een zeer veilig betalingssysteem: DIBS Betalingen worden verricht via DIBS via PBS. Je betaalkaartgegevens worden beschermd en versleuteld verzonden voor verwerking door DIBS. In de praktijk betekent dit dat alle betaalkaartgegevens via DIBS worden ingevoerd. Lampemesteren.dk is dus niet op de hoogte van wat je invoert, maar krijgt wel bericht of de transactie is geautoriseerd of niet.
Kan ik een artikel waarover ik niet tevreden ben terugsturen?
Ja, je kunt je artikel tot 50 dagen na ontvangst retourneren en de prijs van het artikel exclusief verzendkosten terugkrijgen.
Je kunt de aankoop niet annuleren door te weigeren het artikel te ontvangen zonder ons hiervan op de hoogte te stellen.
Als je de aankoop hebt geannuleerd, betaal je zelf voor de retourzending.
Als het artikel zijn waarde heeft verloren omdat je het op een andere manier hebt gebruikt dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van het artikel vast te stellen, kun je slechts een deel van de aankoopprijs terugkrijgen.
Als de consument het artikel verder behandelt dan normaal is toegestaan in een winkel en de waarde van het artikel is verminderd, heeft Lampenmaster het recht om deze waardevermindering in mindering te brengen op het retourbedrag. De waardevermindering wordt berekend als het verschil tussen de verkoopprijs van het product en de marktprijs van het product wanneer het verkocht wordt na de retourzending.
In sommige gevallen hebben goederen door gebruik geen waarde meer. In deze gevallen heb je geen recht op terugbetaling.
De verpakking kan een rol spelen bij het waardeverlies
Als je de verpakking opent, beschadigt of verliest, kan dit waardeverlies betekenen. Als de verpakking van invloed is op de waarde van het artikel bij wederverkoop, moeten de kosten van nieuwe verpakking in mindering worden gebracht.
Welk bedrag krijg ik terug als ik het terugstuur?
U betaalt zelf de verzendkosten in geval van annulering.
In geval van een klacht zal Lampenmaster de prijs van het artikel inclusief verzendkosten terugbetalen indien de klacht gegrond is. Als het artikel beschadigd is, brengen wij het bedrag dat u verschuldigd bent in mindering.
Bij een elektronische overboeking kan dit tot 30 dagen duren.
Hoe adverteer ik?
Als je een klacht wilt indienen over je product, gebruik dan de link die je van ons hebt ontvangen toen je je bestelling bij ons plaatste. Hier kun je een klacht indienen en word je door een aantal stappen geleid. Na ontvangst van je klacht zal onze klantenservice deze in behandeling nemen en ontvang je zo snel mogelijk feedback over je klacht.
Wat moet ik doen als de verpakking beschadigd is wanneer ik het product ontvang?
Vergeet niet om de goederen bij ontvangst te controleren op zichtbare schade. Als de verpakking beschadigd is of andere zichtbare tekenen van defecten vertoont, moet je de ontvangst bevestigen met een voorbehoud voor eventuele schade aan de inhoud of het artikel helemaal weigeren en de chauffeur het laten terugbrengen.
Hoe weet ik of een product voldoet aan de nieuwe regels voor energie-etikettering?
Om erachter te komen of een product voldoet aan de nieuwe regels voor energie-etikettering, doe je het volgende:
- Controleer of het product een nieuw energielabel heeft met daarop de energie-efficiëntieklasse van A tot G en andere informatie over de kenmerken van het product.
- Scan de QR-code op het label met je smartphone om toegang te krijgen tot de Europese productregistratie voor energie-etikettering (EPREL), waar je gedetailleerde informatie kunt vinden over het energieverbruik, de lichtstroom, de kleurtemperatuur, het lamptype en het geluidsniveau van het product.
- Vergelijk de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt met de nieuwe energie-efficiëntieklasse voor de lichtstroom van het product. Lumen is een maat voor de lichtstroom, d.w.z. hoeveel licht het product uitstraalt. Watt is een maat voor vermogen, d.w.z. hoeveel energie het product verbruikt.
- De nieuwe regels voor energie-etikettering zijn van toepassing op alle lichtbronnen, zoals gloeilampen of LED-modules/lampen, en op regeleenheden die nodig zijn om lichtbronnen op het elektriciteitsnet aan te sluiten. De oude regels voor energie-etikettering gelden alleen voor gloeilampen en LED-lampen.
Hoe zet je de oude energielabels om naar de nieuwe?
Het is niet zo eenvoudig om de oude energielabels om te zetten naar de nieuwe omdat ze verschillende meeteenheden en schalen gebruiken, maar om de oude energielabels om te zetten naar de nieuwe moet je de lichtstroom en het vermogen van het product kennen. Je kunt deze informatie vinden op de verpakking van het product, op het oude energielabel of op EPREL. U moet ook de nieuwe energie-efficiëntieklasse van de lichtstroom van het product kennen, die u kunt vinden op het nieuwe energielabel of in deze tabel.
- Zodra u de lichtstroom en het vermogen van het product hebt, kunt u de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt berekenen door de lichtstroom te delen door het vermogen. Als een product bijvoorbeeld een lichtstroom van 800 lumen en een vermogen van 10 watt heeft, is de energie-efficiëntie 800/10 = 80 lumen per watt.
- U kunt vervolgens de energie-efficiëntie van het product vergelijken met de nieuwe energie-efficiëntieklasse voor de lichtstroom van het product. Als een product bijvoorbeeld een lichtstroom van 800 lumen heeft, moet het een energie-efficiëntie van minstens 210 lumen per watt hebben om in klasse A te vallen, tussen 120 en 210 lumen per watt om in klasse B te vallen, enz.
- -Op deze manier kunt u te weten komen welk nieuw energielabel een product zou hebben als u alleen het oude kent. Maar let op: de nieuwe energielabels geven ook andere informatie over de eigenschappen van het product, zoals kleurtemperatuur, type lamphouder en geluidsniveau, die je niet op de oude energielabels kunt vinden.
Wat is het verschil tussen het oude en het nieuwe energielabel 2023?
De oude labels gebruikten een schaal van A++ (meest efficiënt) tot E (minst efficiënt), die gebaseerd was op het energieverbruik van het product in kWh per 1000 uur. De nieuwe labels gebruiken een schaal van A (meest efficiënt) tot G (minst efficiënt), die gebaseerd is op de energie-efficiëntie van het product in lumen per watt2. Lumen is een maat voor de lichtstroom, d.w.z. hoeveel licht het product uitstraalt. Watt is een maat voor het vermogen, d.w.z. hoeveel energie het product verbruikt.
De nieuwe labels geven ook meer informatie over de lichtstroom van het product, de kleurtemperatuur, het type lamphouder en het energieverbruik. Kleurtemperatuur is een maat voor de kleur van de lichtbron, die warm (roodachtig), neutraal (wit) of koud (blauwachtig) kan zijn. Lamphoudertype is het deel van het product dat in de lamp of armatuur past.
De nieuwe labels hebben een QR-code die je kunt scannen met je smartphone om toegang te krijgen tot de Europese productregistratie voor energie-etikettering (EPREL) waar je gedetailleerde informatie kunt vinden over alle modellen op de Europese markt.
De nieuwe labels zijn van toepassing op alle lichtbronnen, zoals gloeilampen of LED-modules/lampen, en ook op voorschakelapparatuur die nodig is om lichtbronnen op het elektriciteitsnet aan te sluiten. De oude etikettering geldt alleen voor gloeilampen en LED-lampen.