Luceplan ontstond in 1978 toen de mensen achter Luceplan iets tastbaarders wilden dan wat tot dan toe slechts een samenwerking was.
Riccardo Sarfatti, Paolo Rizzatto en Sandra Severi hadden nu Luceplan opgericht als centraal punt voor hun creatieve energie en innovatieve oplossingen, gedreven door het verlangen naar ontwikkeling en innovatie.
Dit alles is verpakt in een prachtig en zeer duurzaam ontwerp van Luceplan, nu onderdeel van de Philips Group.
Luceplan is opgebouwd rond de volgende stellingen:
1. Aandacht voor detail - Het bijhouden van de nodige reserveonderdelen, onderhoud of reiniging zal de levensduur van het product verlengen.
2. Levenscyclusontwerp - Ontwerpen voorbij de creatie van een product, rekening houden met wat er gebeurt na gebruik door middel van verwijdering en recycling en innovatieve verpakking.
3. Respect voor het milieu - Er worden geen vervuilende verven en processen gebruikt, die allemaal helpen om de impact op het milieu te verminderen.
4. Onderzoek en ontwikkeling - Onderzoek en ontwikkeling is een integraal onderdeel van Luceplan
Het is belangrijk om vooruit te kijken en het consumentengedrag en de veranderingen in industriële productie, inkoop van grondstoffen, optimalisaties, besparingen, veranderingen in distributie- en aankooppatronen en -behoeften te begrijpen, zodat Luceplan altijd voorop loopt.
Energiebesparing is een topprioriteit en kan niet beperkt blijven tot de relatie tussen verlichting en energieverbruik: het moet ook milieuvriendelijkheid omvatten die de hele operatie omspant - van materiaalselectie tot fabricageproces, van productduurzaamheid tot productonderhoud.
Als je producten maakt met een lange levensduur, moeten ze zowel mooi als technologisch verantwoord zijn. Maar een lange levensduur betekent ook dat het milieuvriendelijker is en de grillen van de mode overleeft.
Je kunt meer lezen op de website van Luceplan hier