De naam Astep geeft de beweging aan die nodig is voor een reis die nooit eindigt. Een reis waarbij ontwikkeling centraal staat. Astep is een bedrijf dat naar de toekomst kijkt, maar ook doorgaat op de weg die is ingeslagen door twee grote ondernemers: Riccardo Sarfatti en Gino Sarfatti, vader en grootvader van Alessandro Sarfatti.
Met Astep wil ontwerper Alesandro Sarfatti producten voor in huis creëren die digitale technologie een betekenisvollere plaats in onze huizen geven. Het prachtige assortiment bevat herontwerpen van iconische items ontworpen door Gino Sarfatti en Vittoriano Viganó. Twee ontwerpers die zowel optimistisch als vooruitstrevend waren in hun benadering van design. Astep vertegenwoordigt onze bewondering voor tijdloze uitvindingen; objecten die, ongeacht wanneer ze zijn ontworpen of gemaakt, hun kracht behouden, hun vermogen om ons leven te beïnvloeden en onze manier van leven te verbeteren.
In zijn ontwerpen eert Alessandro Sarfatti het beste van wat is geweest en maakt het tot het hart van wat komen gaat. In alles wat hij doet is zijn denkwijze duidelijk - we moeten vooruit naar iets dat zinvoller, respectvoller en relevanter is. Als we dat kunnen, is elke stap net zo waardevol als de volgende en verdient deze dezelfde aandacht en hetzelfde respect.
Model 2065 is een van deze herontwerpen, ontworpen door Gino Sarfatti in 1950 en opnieuw ontworpen door Alesandro Sarfatti in 2016. Hier werd een nieuwe variatie op de klassieker toegevoegd om hem nog opvallender te maken.
Alessandro Sarfatti is de derde generatie die met designverlichting werkt. Een verhaal dat begon voordat hij werd geboren, maar een groot deel uitmaakt van zijn succes en DNA. In 1939 startte Alessandro Sarfatti's grootvader Arteluce, een verlichtingsbedrijf dat als eerste de verlichtingsindustrie kennis liet maken met designverlichting. Met liefde voor elkaar en een grote passie voor licht, creëerden Alessandro Sarfatti's ouders Luceplan in 1978. Een derde man schreef hier designgeschiedenis, de Italiaanse architect Paolo Rizzatto, die erin slaagde design te combineren met technologie. Zowel Arteluce als Luceplan creëerden het ene icoon na het andere.
"We moeten in alle richtingen werken en in elke richting een klein beetje innovatie vinden, zei mijn vader altijd en hij had gelijk." - Alessandro Sarfatti.